Sizinle paylaşmak için

Nice gezilecek yerler ve ailece yapabileceğiniz şeyler

Nice gezilecek yerler denince benim aklıma nedense Nice’ e yakın, en fazla yarım saatlik mesafede Antibes, St Paul de Vence gibi küçük yerler geliyor. Yalan yok, Nice’ den daha çok beğendiğim yerler bunlar. Onlardan da bahsedeceğim, ama önce Nice.

Como Gölü ve çevresini gezdikten sonra trenle Güney Fransa’ ya geçerek, oraları da görmek üzere Varenna’dan sabah oldukça erken trenle yola çıkıyoruz. Milano’ ya giderek Nice trenine binmek niyetimiz. Ben nedense planlamaları hep ucu ucuna yaparım, vakit kaybı olmasın diye. Ne gerek var değil mi 1 saat tren beklemeye? Treni kaçırırız daha iyi! Ya da trene yetişmek için soluk soluğa koşar, yakaladıktan sonra da başarımızı kutlarız. Burada da öyle yaptık.

Milano- Nice trenle 5 saat sürüyor. Sıkılmadınız mı derseniz, pek değil. Özellikle Ventimiglia’dan itibaren, yani Akdeniz’ e inince bir tarafınız deniz. Deniz manzarası da beni asla sıkmaz. Tuna da yaşından büyük olgunluk gösterince yolculuk iyi geçiyor. Tabi Tuna bize göre daha çabuk yoruluyor. Aslında çocuğu bayağı zorluyoruz, es vermeden sürekli bizimle gezerek onun da fedakarlık yaptığının farkındayız.

Nice gezilecek yerler

Nice’ e öğlen varıyoruz. Nice gezilecek yerler planımızda ilk gün şehir merkezi var. Otelimiz Nice merkezden arabayla 3 dakika. Arabaya ihtiyacımız var, çünkü niyetimiz Nice ‘i merkez üssü yaparak buradan yakın mesafedeki yerlere gitmek. Arabamızı tren istasyonunun yanındaki Avis’ ten teslim alıyoruz. Kalacağımız otel Ibis Budget Nice Californie Lenval, gayet mütevazi ve basit bir otel. Otele eşyalarımızı bırakıyoruz ve Nice’i keşfetmeye koyuluyoruz.

Fransız rivyerasının başkenti olarak bahsedilen Nice, modern görünümlü bir şehir.İlk bakışta küçük bir sahil kasabasını andırsa da oldukça büyük.

İzmir havası var biraz, sahili biraz Antalya’ nın sahiline benziyor. Arabayı merkeze doğru sahilde bir yere park ettikten sonra Promenade des Anglais sahil yolundan doğuya doğru devam ederek eski şehire ulaşıyoruz.

Massena Meydanı ve Promenade du Paillon

Massena Meydanı Nice’in kalbi denilebilecek bir meydan. Aşağı doğru giderseniz eski şehir ve limana ulaşıyorsunuz. Tren garına çok yakın bu meydanda tramvaylar işliyor. Animasyonlu sanatsal aktivitelere rastladığımız meydandaki fıskiyeler ve büyük cam fanusların içinde uçan balonlarla ben de Tuna ile beraber çocuk oluyorum. Fıskiyelerden aşağıya limana doğru 5 dakika yürüyerek eski şehre geliyoruz.

Eski şehirde dondurma fenomeni Fenocchıo

Nice gezilecek yerler

Modern mimariyi geride bırakıp dar sokaklarda kaybolmaya başladığımızda eski şehre geldiğimizi anlıyoruz. Karşımıza güzel fotoğraflar çekeceğimiz dar sokaklar ve küçücük meydanlar çıkıyor. Eski şehirde hedefimiz, meşhur dondurmacı Fenocchio’yu bulup dondurma yemek. Fenocchio’ nun dondurma tezgahını gördüğümüzde ününü hak ettiğini anlıyoruz. Biraz oturup dondurmalarımızı yedikten sonra Cours Saleya’ ya doğru yürüyoruz.

Cours Saleya

Nice gezilecek yerlerBurası çarşı pazarın olduğu yer. Salı’dan Pazar’a, dünyanın meşhur çiçek pazarlarından bir tanesi burada kuruluyor. Pazartesi bit pazarı günü. Günümüzde restoranlar fazlalaşmış, ama biz bu akşam limandaki La Goélette’i denemek istiyoruz.

La Goélette

Nice gezilecek yerler

Ayhan Sicimoğlu “Renkler” programında burada yemek yemiş, özellikle balık çorbası (bouillabaisse) ve midyenin güzel olduğunu söylemişti. Biz de kendisini dinleyerek böyle yapıyoruz. Limanda yer alan bu küçük restoranı bir aile işletiyor. Anneanne baba torun oradalar. Onlarla tanışıyoruz ve YouTube’ da kendi lokantalarının yer aldığı “Renkler” videosunu izletiyoruz, samimi bir ortam oluşuyor.

Promenade des Anglais

Nice gezilecek yerlerNice gezilecek yerler denince ilk akla gelecek 7 km uzunluğunda, Nice havaalanına kadar uzanan sahil şeridi. İkinci dunya savasindan sonra ingilizlerin anısına adı “ingiliz gezintisi” olarak degistirilmiş. Bir nevi Nice’ in kordonu.Tabi, burada yürüyüş yapmak çok daha keyifli. Öyle oturunca yanınıza gelen, avucunuza nazarlık sokuşturan falcılar falan yok. Spor yapanların sayısı da epeyce fazla. Koşanlar, yürüyenler ve bir hayli fazla paten kayanlar var. Biz akşam yemekten dönüşte biraz da yediklerimizi yakmak için burada yürüyoruz.

Parc du Chateau

Nice gezilecek yerlerErtesi sabah kahvaltıdan sonra Nice gezilecek yerler planımıza göre tepedeki parkın olduğu yere doğru hareket ediyoruz. Nice’ de tepeden şelale akan bir yer burası. Eski şehirden yarım saatlik bir yürüyüşle ulaşabilirsiniz. Nice’ in en yüksek yerlerinden biri. Buradan Nice’ i, uzun sahil şeridini, denizde parasailing yapanları izlemek harika.

Tuna’ ya söz verdiğimiz için Nice’ de müze gezmiyoruz. İlgilenenlere Chagall ve Matisse’ in eserlerini görebilecekleri müzeler var.

Nice’ de Ulaşım

Nice gezilecek yerler

Nice’ de ulaşım çok rahat. Biz araba kiraladık, ama arabayı bırakıp otobüsle gidip geldiğimiz de oldu. Tüm otobüs duraklarında otobüslerin güzergahları ve saatlerini gösteren çizelgeler var. Dolayısıyla zorluk çekmiyorsunuz.

Mesajınız var mı? Gerekli alanlar * ile işaretlidir.