Sizinle paylaşmak için

Milano Gezi Rehberi

Milano gezisi aklımıza geldiğinde Milano’ da yaşayan sevgili Işıl’dan bize kalınacak, gezilecek ve yemek yenilecek yerler önermesini istedim. O da sağolsun kırmadı, anında cevap verdi. Milano’ da yaşayan ve bize yol gösteren bir arkadaşımız olduğu için şanslıyız. Milano, Como Gölü’ nden önce ilk destinasyonumuz.

1.Gün Gezi Planı

Milano Una Hotel Medıterraneo

Milano’ ya akşamüstü vardığımızdan, gezilecek yerleri ertesi güne bıraktık. Kalacağımız otel güzel bir bölge olan Porta Romana’ daki Una Hotel Mediterraneo. Otele yerleşme, bavulları açma darken akşam yemeği vakti geldi. Akşam yemeği için listemizdeki yerlere baktık. Tuna “ben pizza yemek istiyorum deyince” acayip mutlu olduk. Nasıl olsa yer gök pizzacı. Çocukların sevdikleri yemeklerin olduğu yerlere seyahat etmek anne babalar için de çok keyifli oluyor doğrusu.Milano gezisi de bu yönden bize iyi geldi.

La Pıccola Ischıa

Milano gezisi

Otelden yürüyerek 15 dakika mesafedeki La Piccola Ischia’ ya gittik . Burası tam anlamıyla Milano’ luların favori pizzacısı. Biraz sıra bekledikten sonra restorana giriyoruz. Değişik dekoru ve sürekli koşuşturan garsonlarıyla çok dinamik bir yer. Gürültüsü ve kalabalıklığına rağmen getirdikleri pizza Tuna’ dan tam puan alınca keyifleniyoruz.

Piccola Ischia, Viale Umbria, 60, 20137 Milano

2.Gün Gezi Planı

Duomo dı Mılano

Milano gezisi

Kaldığımız oteli çok sevdik. Şık, sade ve tertemizdi. Metro istasyonuna yakın oteller her zaman favorimdir zaten. Seyahatte ulaşım ne kadar kolaysa benim için hayat o kadar rahat. Milano’ da metro hatları oldukça az, dolayısıyla basit. Duomo’ ya gitmek için S. Donato yönündeki 3. hattı alıyoruz ve 10 dk sonra Duomo Katedrali’ nde iniyoruz. İstasyondan çıktığımızda tüm görkemiyle Duomo Katedrali karşımızda duruyor.

Gördüğüm tüm kiliseler içinde boyutuyla beni şaşırtan devasa bir kilise burası. Yapımına 13. yüzyılda başlanan, başta romanesk olarak planlanıp, 19. yüzyılda gotik olarak tamamlanan İtalya’ nın en büyük gotik tarz katedrali. 3.400 heykel, 135 gargoyle ve 700 figürle kilisenin dünyanın diğer yerlerindeki tüm yapılardan daha fazla heykeli barındırdığı söyleniyor. Kilisede her bir haftayı temsil eden 52 sütun bulunuyor. Duomo’ nun terasına da çıkılıyor ve buradan Milano manzarasına bakmak bir hayli keyifli.

Gallerıa Vıttorıo Emanuele

Milano gezisi

Duomo’ dan sonra yanındaki pasaj Vittorio Emanuele’ ye giriyoruz. İçinde birçok pahalı kafenin, mağazanın bulunduğu cam kubbeli bir pasaj burası. Milano’da ilk elektrik bu binada kullanılmış.

Pasajda eski Bar Zucca, şimdiki adıyla Bar Campari gelen geçeni görerek kahve ya da aperitif içmek için ideal bir yer. Eskiden Verdi, Toscanini gibi besteciler La Scala’ daki performanslarından sonra buraya gelir, birşeyler içerlermiş.

Pasajda Ricordi isminde bir de müzik dükkanı var. Buraya girmek için merdivenle aşağıya inmeniz gerekiyor. Oldukça büyük bu mağazada her türlü cd, oyun, dvd ve plağı bulabilirsiniz. Klasik müzik bölümündeki nota kitaplarıyla müzikseverler ve müzikle uğraşanların uğraması gereken bir yer.

Milano gezisi

Pasajın zemininde bulunan mozaiklerden beyaz haç kralı sembolize ediyormuş. Romulus ve Remus efsanesi de mozaiklere konu olmuş. Sepetin içinde ırmağa bırakılan ikizlerin ağlamasını duyan ve onları emziren dişi kurt. . Çocukları öldürmek yerine, daha yeni doğum yapmış olan dişi kurt annelik içgüdüsüyle onları kendi sütüyle beslemiş.

Milano kentinin sembolü olan boğa mozaiğini de bu pasajın zemininde görebilirsiniz. Bu mozaiğin etrafında durup boğanın cinsel organlarına topuklarını yerleştirip etrafında 360 derece dönmelerini izliyoruz. İnanışa göre bunu yaparsanız bereket içinde olurmuşsunuz. Biz de  “bizim neyimiz eksik” diyerek topuğumuzun üzerinde dönmeye başlıyoruz.

La Rınascıante

Milano gezisi

Bir kahve molası vermek üzere Duomo’ nun solunda kalan büyük department store La Rinasciante’ ye uğruyoruz. Önce, kafama koyduğum pesto sosunu en üst kattaki marketinden alıyorum. Markette ayakkabı şeklinde harika çikolatalar var. Market üstü açık, çok keyifli bir terasa açılıyor. Biz de, Duomo Katedrali  neredeyse burnumuzun ucunda kahvelerimizi içiyoruz.

La Scala Tiyatrosu

Vittoria Emanuella pasajından çıktıktan sonra La Scala Opera binasına giriyoruz. Binanın dışı görkemli durmasa da içi, sahnesi oldukça görkemli. Dünyanın ünlü bestecilerinin opera prömiyerleri burada yapılmış, Milano, Leyla Gencer, Maria Callas gibi ünlü opera sanatçılarını bu opera binasının sahnesinde ağırlamış. 1943 yılında İkinci Dünya Savaşı ‘ nda bombalanarak ağır hasara uğrayan bina onarılarak yeniden halka açılmış.

La Scala Müzesi

Milano gezisi

Tiyatronun müzesine de giriyoruz. La Scala Müzesi, müzik enstrumanları, sahne kostümleri ve ünlü bestecilerin tablolarının sergilendiği güzel bir müze.

Luını

Müzeden sonra yemek yemek için La Rinasciante’ ye çok yakın Luini isimli meşhur panzerottucuya gidiyoruz. Işıl bize panzerottonun bir nevi içi dolu pişi ya da puf böreğine benzediğini söylemişti. Önünde sürekli sıra bulunan çok popüler bu yerin domates ve mozzarellalı pişileri çok güzelmiş. Tam “Yaşasın Luini’ yi bulduk” derken kapalı olduğunu görüyoruz. Ve Spontini’ yi aramaya başlıyoruz.

Pızzerıa Spontını

Milano gezisi

Milano’ da dip dibe olan bu yerler çok hoşuma gidiyor, arayıp bulmak gayet kolay. Spontini‘ yi de 1 dakika sonra görüyoruz. Onun da önünde kuyruk var. Ayak üstü yemek yiyeceğiniz, küçük bir yer. Oturacak masa falan yok, birkaç tane bistro var. Onlar da dolu. Biz de hemen sıraya giriyoruz. Neyseki sıra çok hızlı ilerliyor. Biz mozzarellalı pizza istiyoruz. Pizzalar dilim dilim satılıyor ve dilimler de küp küp kesiliyor. Oturacak yer olmadığından 5 dakika mesafedeki Filippo Meda Meydanına yürüyoruz ve banklara oturarak rahat rahat pizzalarımızı yiyoruz.

Cıoccolatıtalıanı

Burası süper bir dondurmacı. Dondurmaların sunumu bir harika. İtalya’ da herşeyde olduğu gibi dondurmada da estetik ön planda, tabi dondurmanın lezzeti de süper.

Milano Nove Cento Müzesi

Milano gezisi

Yemekten sonra Duomo meydanındaki Nove Cento müzesine gidiyoruz. Burası modern sanat müzesi. Geniş koleksiyonun yanısıra belirli aralıklarda süreli sergiler de var. Biz denk gelmedik ama, mesela zaman zaman Andy Warhol sergilerine ev sahipliği yapmış.

Palazzo Reale

Palazzo Reale’ nin dış cephesindeki afişler bize içeride hangi serginin olduğunu gösteriyor. Biz gittiğimizde Van Gogh serigisinin afişi vardı. Zamanımız kısıtlı olduğundan burayı gezemiyoruz.

Milano Gezisi ve Milano’ ya özel Aperatıvo

Milano’ da anladık ki Aperativo diye bir alışkanlık var. Hani bizde derler ya “alt yapıyoruz”, ona benzer birşey. Akşamüstü saat 6 gibi küçük atıştırmalıkların ve içkiye eşlik ettiği, aperitif saati. Bazı yerlerde sadece bu atıştırmalıklarla karnınızı doyurmanız mümkün. Özelikle Duomo manzarasına bakan Aperol’ün terasında bunu yapmanızı öneririm.

Hosterıa Quarta Carbonaıa

Aperatiften sonra Reha’ nın ve benim ve yemek yiyecek pek halimiz kalmamıştı ama Tuna’ yı doyurmak başlıca görevimiz olduğundan bu sefer pizzaya ara vererek et yemeyi seçtik.

Duomo’dan kırmızı hattı alarak metroya biniyoruz ve 2 durak sonra Porta Venezia’ da iniyoruz. 5-6 dakika yürüdükten sonra Quarta Carbonaia’ ın önüne geliyoruz. Ben birşey yemek istemiyorum, ama biri yer biri bakar, kıyamet ondan kopar diye düşünerek Reha’ yla Tuna’ nın yediklerinden birazcık tadıyorum.

3.Gün

Sforza Şatosu

Milano gezi

Otelden 20 dakikada ulaştığımız büyük duvarlarla çevrili ve bu 15. yüzyıl Rönesans şatosu, Milan dükü Francesco Sforza tarafından oturulmak üzere yapılmış.

Bugün, Antik Sanat Müzesi, Mısır Müzesi, Müzik Enstrümanları Müzesi gibi müzelere ev sahipliği yapıyor.

Yeşillikler içinde bir parkı da var. Yürüyüş , piknik yapmak ya da biraz oturup dinlenmek için harika bir yer. Parkı o kadar büyük ki oğlum beni kaybolmayayım diye şalımdan tutuyor. Milano gezisi ile güzel havada parkta yürüyüş yapmak da varmış.

Navıglıo Grande

Kanalın olduğu bu bölgeye tesadüf eseri ayın son pazar günü gidiyoruz ve antika pazarına rastlıyoruz.Milano gezisi oldukça güzel geçiyor.Kanalın iki yanında sağlı sollu kafe ve restoranlar var. Antika pazarının tezgahları dolu dolu, Avrupa’ da bu antikacılara bakmak çok güzel. Türkiye’ de yapamadığımız birşey. Bir keresinde bir arkadaşım bana “İzmir’ deki bit pazarına merak sardım, her hafta gidiyorum ama cep telefonu falan almıyorum, dikkat çekmemek için de salaş, eski püskü bir şeyler giyiyorum” demişti. Neyse biz burada salına salına dolaşıyoruz. Kah dondurma yiyoruz, kah birşey içiyoruz, kanalın sonuna doğru Pinch Spirits & Kitchen’ın enerjik ortamını seviyoruz ve burada birşeyler yemek üzere kalıyoruz.

4.Gün

Brera Akademısı

Milano gezi

Milano gezisi ve son günümüz. Son günümüzü sanat galerilerinin, güzel butiklerin olduğu Brera bölgesine ayırıyoruz. Önce akademiyi geziyoruz. Çaktırmadan bir kaç kapıyı açıp amfilere bakıyoruz. Etrafta çizim yapan bir sürü öğrenci var. Kimisi bir heykeli, kimi de bir insan modelini çiziyor. Ben ve Reha “güzelmiş güzel sanatlarda okumak” diyoruz  ama bakıyoruz ki Tuna’ nın ressam ya da heykeltraş olmak gibi bir hedefi yok, üst kattaki Pinocoteca di Brera’ ya giriyoruz. Müzede Rönesans dönemi ünlü sanatçıların eserleri var. Francesco Hayez’in ünlü “Öpücük” tablosu beni şaşırtıyor. Okulun bahçesi de oldukça güzel, görülmeye değer.

10 Corso Como

Corso Como,  Garibaldi metrosuna yakın . Burada Corso Como 10 adlı concept bir mekan var. Burası high fashion ürünlerin süper bir şekilde yerleşiminin yapılarak satıldığı, görselliğin çok ön planda olduğu bir yer. Üst katında ufak bir sergi alanı ve güzel bir bahçe içinde kafesi var. Birşey almasanız da kafesinde kahve içerek bir soluklanın derim.

Porta Romana

Porta Romana sıcak, local atmosfere sahip güzel vintage butiklerin, kafe, bar ve restoranların olduğu bir yer. Prada’nın mağazası ve enstalasyon sergilerinin olduğu Fondazione Prada Müzesi değişik bir müze görmek isterseniz size iyi gelebilir.

Terme dı Mılano- Milano ‘ da Kaplıca

Milano gezi

Milano gezisi ile İtalya’ nın kuzeyindesiniz, malum hava soğuk , “bir de kaplıcaya gidelim” derseniz Terme di Milano diye çok havalı bir yer var. Sauna, masaj, sıcak termal havuz derken bir güzel rahatlayabilirsiniz.

Lacerba & Mom Café

Milano gezisi

Lacerba deniz ürünleri ve kabuklularıyla meşhur bir restoran. Biz burada oturamıyoruz, zira Varenna’ ya giden treni kaçırmamız an meselesi.

Mom Café’nin önünden bir önceki gün geçmiştik. Mom Café, herkesin dışarıda elinde içeceklerle takıldığı, popüler bir sosyalleşme yeri. Milano gezisi ile Milano’daki popüler yeme içme destinasyonlarını da öğrenmiş oluyoruz.

Otelde hazır ettiğimiz bavullarımızı alıp Varenna’ ya gitmek üzere tren istasyonuna gidiyoruz.

Buradan Como gölü gezi rehberini okuyabilirsiniz.

Mesajınız var mı? Gerekli alanlar * ile işaretlidir.