Sizinle paylaşmak için

PARİS GEZİ REHBERİ 2.GÜN

Louvre Müzesi

Paris gezi rehberi 2. günü Louvre Müzesi, Şanzelize Bulvarı ve Zafer Anıtını kapsıyor. Paris’ te 3 gün ya da daha fazla kalacaksanız ve tarih ve sanatla ilgileniyorsanız Louvre Müzesini es geçemezsiniz. Müzeye metro ile 1 ve 7 numaralı hatlarla Palais Royal Musée du Louvre durağından ulaşabilirsiniz.

30.000 eserin olduğu bu müzeyi gezmek istiyorsanız önceden dersinizi çalışıp nokta atışı yapmanız akıllıca olur. Müzeye girince her resme birkaç dakika ilgiyle bakıp 1-2 saat sonra bir arpa boyu yol alamadığınızı görmek müzeyi bu şekilde gezemeyeceğinizi size gösterir. Tabi gezi planınızı müsaitse bir iki gününüzü de buraya ayırabilirsiniz.Kısıtlı zamanınız varsa kat planı alıp görmek istediğiniz eserleri işaretleyin ve yürüyüş rotanızı buna göre ayarlayın.

Müzenin alametifarikası tartışmasız “Mona Lisa”. Önünde cam koruması olan tek eser.

İslami eserler olarak adlandırılan bölümde Eski Mısır, Antik Yunan , Anadolu medeniyetlerine ait eserler, halı, kilim ve çiniler ve İslamın yayılışının gösterildiği interaktif bir harita da bulunuyor.

Paris gezi rehberi

Müzeden çıktıktan sonra Palais Royal – Musée du Louvre metro durağından 1 no’lu hattı alıp Charles de Gaulle Étoile durağında inerek dev bir anıt olan Arc de Triomphe’ e gidin.

Arc de Triomphe

Arc de Triomphe 4 temel sütundan oluşuyor. Bu sütunların üzerinde kabartma heykeller var. 1806’ da yapımı Napolyon tarafından başlatılmış, savaşlarda ölen fransız askerlerinin anısına yapılmış. Napolyon anıtın tamamlanmasını göremeden ölmüş. Naaşı ise anıtın altından geçirilerek mezarına götürülmüş.

Paris gezi rehberi

Anıtın tepesinden Paris’i seyretmeniz mümkün. Asansör olsa da biz gittiğimizde çalışmıyordu ve merdivenleri çıkmak zorunda kaldık. Ama değdi doğrusu, panorama harikaydı. Anıtta müzenin olduğu bir bölüm de bulunuyor.

Zafer Anıtından sonra yemek yemek isterseniz 3 dakikada yürüyerek gideceğiniz L’ Étoile 1903’ te biftek yiyebilirsiniz. Daha hesaplı bir yer arıyorsanız karşı tarafında Burger King ve Mac Donald’s var. Ya da biraz yürüyüp Champs-Elysees’ de yemeyi tercih edebilirsiniz.

Paris restoran L'Etoile 1903

Biz gezerken gün içinde mutlaka birkaç yerde mola veriyoruz. Özellikle Tuna küçükken daha fazla yoruluyordu. Onu dinlendirmek için sık sık bir yerlerde ya birşey yiyor ya da içiyorduk. Biz her zaman yemesek de, Tuna’yı yediriyorduk. Ya da onun için sıkıcı bulduğu yerleri gezdikten sonra mutlaka onu neşelendirmek için birşey yapıyor, dondurmacı falan arıyorduk. Aslında bunu hala yapıyoruz.

Şanzelize Bulvarı

Artık Şanzelize (Champs-Elysees)  vakti. Uzun bulvara doğru adım atabilirsiniz. Sağlı sollu birçok lüks tüketim ürünü satan mağaza göreceksiniz. İkonik olan Louis Vuitton. Almasam da içeri giriyorum ve yapılan mağazacılığa hayran kalıyorum. Chanel, Longchamp derken nihayet satın alabileceğimiz bir şey buluyoruz: makaron.

Şanzelize Louis-Vuitton

Meşhur Makaroncu Ladurée

Ladurée’ nin köşedeki dükkanına giriyoruz. Burası da müthiş bir yer. Makaronlar tezgahta harika sıralanmış, rengarenk bizi bekliyor. Hemen bize en çok göz kırpanlardan bir paket yaptırıp alıyoruz.

Meşhur Midyeci Léon de Bruxelles

Ladurée’ nin az ilerisinde Léon de Bruxelles var. Yemek hakkınızı burada da kullanabilirsiniz.

Burası Belçika kökenli, Belçika ve Fransa’ da yaygın, deniz mahsülleri ve özellikle  soslu midye güveciyle ünlü restoran zinciri. usulü vardır. Siparişinize göre önünüze sosla dolu siyah tencere içinde bir sürü kabuklu midye gelir. Ben tabakta gelen üzeri peynirli olanı kabuksuz versiyonunu da severim. Patates kızartmanız bitti ve doymadınız mı, iyi haber:  istediğiniz kadar bedava patates kızartması alabilirsiniz.

Paris gezi rehberi

Léon’ dan sonra yolunuzun üstünde Renault’un mağazası var. Otomobil tukunu iseniz burası tam size göre. Vitrini ile oldukça etkileyici olan mağazanın L’Atelier Renault bölümünde yarış arabalarının tanıtımı, yeni ürün lansmanları yapılıyor. Mağazanın içindeki kafede de oturup yemek yiyebilirsiniz.

Paris gezi nereye gidilir -l-atelier-renault

Et Lokantası La Maison De L’aubrac

Renault’ dan çıktıktan sonra köşeden sağa döndüğünüzde La Maison De L’aubrac var.

Paris restoran l_aubrac

Burası Jean Paul Belmando’nun geldiği, Pablo Picasso’nun duvarlarına eskiz çizmiş olduğu bir et lokantası. Hizmet iyi, ambiyans değişik ve güzel, etler taze ve lezzetli, fiyat ta bunlarla dengeli. Et yemek ve işini şansa bırakmak istemeyenlere burayı tavsiye ederim.

Le Crabe Marteau: Oğlumun favorisi

Le Crabe Marteau öyle yol üstünde bir sokakta değil. Hani deriz ya “Burada böyle bir yer nasıl olur” diye. Durum aynen bu. İçerisi küçük, samimi bir ortamı var. Garson kız çok güler yüzlü ve yardımsever. Masanıza önce gazete kağıdı seriyor. Bunun nedenini az sonra anlıyoruz. Yengeçle beraber hepimize çatal bıçağın yanında bir de ahşap çekiç getiriyor. Ve eğlence başlıyor.

Paris Le Crabe Marteau Kabuklu Deniz Ürünleri Restoranı 16 rue des Acacias

Tuna için bundan sonrası tamamen oyun haline dönüşüyor. Kabuğu kim daha çabuk kıracak, kim daha hızlı kıracak, kim daha az dışarı sıçratacak derken acayip eğleniyoruz.

Paris deniz ürünleri restoranı Le Crabe Marteau

Kabuklardan yapılan sanatsal eserler ..

3.Gün Paris gezi rehberine buradan ulaşabilirsiniz…

Mesajınız var mı? Gerekli alanlar * ile işaretlidir.