Sizinle paylaşmak için

PARİS GEZİ REHBERİ 3.GÜN

Paris gezi rehberi 3. gün Montmartre ve Saint Germain ve Lüksemburg Bahçesi’ ni kapsıyor.

Montmartre ve Saint Germain

Sabahtan, çok kalabalık olmadan Montmarte’a gidin, rahat rahat gezersiniz.

Montmarte Paris’in içindeki en yüksek yer, tek tepesi. 18. Bölgede bulunuyor ve diğer  yerlerden buraya gitmek için metro ile beraber füniküleri de kullanmanız gerekiyor. Montmartre merkezde olmadığından dolayı burada konaklama pek tercih edilmiyor. Ama bohem havayı, rahatlığı ve samimiyeti tercih ediyorsanız burası da iyi bir seçenek.

Turunuza dahil etmeniz gereken bu mahallede çoğunlukla sanatçılar yaşıyor ve her yerde bunu hissediyorsunuz. Aklınızın bir köşesinde yer eden kuytu kafeler ve şahane dükkanlar mahallede size eşlik ediyor.

Montmartre’da gezmeye Sacre-Coeur Kilisesinden başlayabilirsiniz. Metro ile gidecekseniz buraya en yakın Anvers durağında inin, fünikülere binin. İndikten sonra çıkacağınız merdivenler sizi Sacre-Coeur’ e götürecek.

Paris gezi rehberi

Tuna sıkılmış füniküleri beklerken..

Sacre-Coeur Kilisesi

İçi aydınlık ve ferah olan bu kilisenin Hz. İsa’ nın kutsal kalbine adanmış bir katolik kilisesi olduğunu öğreniyoruz. Kilisenin içini gezdikten sonra, kubbeye tırmanmaya cesaret edemiyoruz. İsteyenler kubbenin tepesine merdivenlerle çıkarak Eyfel’ dan daha iyi olduğunu duyduğum Paris manzarasını görebilirler.

Kiliseyi yılda ortalama 11.5 milyon kişi ziyaret ediyormuş. Bu Eyfel’ i ziyaret edenlerin sayısından daha fazla. Manzaranın da bunda etkisi olabilir diye düşünüyor ve kilisenin çıkışında aşağıdaki merdivenlere oturup panayır kalabalığına karışıyoruz. Paris’ e bir de buradan bakıyoruz.

Sacre-Coeur-Montmartre-Paris-merdivenler

The Place du Tertre

The Place du Tertre Montmartre’ in merkezinde, sokak ressamlarının olduğu alan. Yirminci yüzyılın başında o dönem henüz üne kavuşmamış Picasso bir dönem burada yaşamış. Şövalelerinin başındaki sokak ressamlarına portrelerinizi çizdirebilirsiniz. Ben böyle aktivitelere girmiyorum, ama şimdi düşündüm de bir anı olarak saklamak güzel olurdu.

Montmartre Kafe Place du Tertre

Lapin Agile

22 Rue des Saules Sokağında ünlü bir kabare. Önceki adı “Katillerin Kabaresi” olup, bir grup adamın buraya girererk kabarenin sahibinin oğlunu öldürmesinden dolayı bu ismi almış. 1875’ te Andre Gill tencereden fırlayan bir tavşanı resmedince “Gill’in tavşanı” anlamına gelen isim kullanılmaya başlanmış.

Montmartre nereye gidilir Le Lapin Agile

Sonraları kabarenin ismi “Cabaret Au Lapin Agile” olarak dile yerleşmiş . Yirminci yüzyılın başında burası maddi olarak sıkıntı çeken Picasso, Modigliani, Apollinaire, and Utrillo gibi ressam ve yazarların mekanı olmuş. Biraz turistik olsa da resimlere konu olan bu küçük yerde Fransız şarkılarını dinlemek isteyenler için Au Lapin Agile Pazartesi hariç diğer günler açık.

Le Mur des Je t’aime: Seni Seviyorum Duvarı

Fünikülere binerek tekrar aşağıya indiğinizde Abbesses metro durağına doğru 4-5 dakika yürüyün. “Le Mur des Je t’aime: Seni Seviyorum duvarını” göreceksiniz. Türkçe “Seni Seviyorum” yazısını bulmaya çalışın bakalım. İpucu vermiyorum.

Paris Montmartre Le Mur des Je t'aime -Montmartre gezi

Moulin Rouge

Le Mur des Je t’aime’ den 10 dakika yürüyerek Cancan dansının doğduğu kabare olarak bilinen Moulin Rouge’ a ulaşabilirsiniz. Bu kabare Toulouse-Lautrec’in tablolarıyla ölümsüzleştirilmiş. Biz buraya girmiyoruz. Onun yerine karşı yolda bulunan havalandırmanın üzerinde herkes gibi durup  saçlarımızı uçuşturuyoruz.

Paris montmartre moulin-rouge

St. Germain ve Luxemburg Bahçesi

Öğleden sonraki planımızda St. Germain, Lüksemburg Bahçesi var.

St. Germain

Blanche metro durağından Nation yönüne giden 2 no’ lu hattı alıp Barbés Rochechouart durağında iniyoruz. Diğer bir hatta geçmemiz gerekiyor. Mairie de Montrouge yönündeki 4 no’lu hattı alıp Saint Germain des-Prés durağında iniyoruz.

Meşhur St. Germain Bulvarındayız. Evinin burada olduğunu öğrendiğimiz Catherine Deneuve’ e rastlar mıyız diye düşünerek Les Deux Magots ‘ ya doğru yürümeye başlıyoruz.

Paris kafe St. Germain Les deux magots

Semtin entellektüel bir havası var. Kafeleri, sanat galeriyle yürümesi çok keyifli bir yer. Bölgenin en meşhur kafelerinden Hemingway’ in müdavimi olduğu Les Deux Magots’ u görüyoruz ama tercihimiz biraz ilerideki Café de Flore’ de kahve içmek oluyor.

cafe de Flore, Paris,Kafe St. Germain

Gelen geçeni seyrettikten ve kahvemizi bitirdikten sonra Rue Bonaparte’ e girip Lüksemburg bahçesine doğru yürümeye başlıyoruz. Yolumuzun üzerinde Saint Sulpice kilisesi var. Burada vakit geçirmek yerine dışarıdan bakmayı tercih ediyoruz ve esas destinasyonumuza varıyoruz.

Lüksemburg Bahçesi

Lüksemburg Bahçesi 1600’lerde kraliçe Marie de Medici’nin sarayı yaptırırken düzenlenen bir saray bahçesi. Saray Nazilerin Paris’i işgal ettikleri zaman Hermann Göring’in iki ikametgahından biriymiş.

Paris gezi rehberi

Günümüzde ailelerin çoluk çocuk gittiği, gazete, kitap okudukları, sıcak havalarda güneşlendikleri, şehrin içinde temiz hava aldıkları 23 hektarlık bir park. O kadar bakımlı ve güzel ki, yürüyüş yapmak, oturup birşeyler içmek çok keyifli.

4. gün Paris gezi rehberine buradan ulaşabilirsiniz

Mesajınız var mı? Gerekli alanlar * ile işaretlidir.