Sizinle paylaşmak için

İSTANBUL GEZİ REHBERİ 6.GÜN

Rahmi Koç Müzesi

Gezimizin son gününü Rahmi Koç Müzesi’ ne ayırdık. Planda aynı gün Santral İstanbul da vardı, ama müzeye adım attıktan sonra burasının dolu dolu bir günü hak ettiğine karar verdik. Türkiye’ de böyle güzel, kaliteli ve dolu dolu müzelerin olduğunu görmek harika.

Hasköy’ de köprünün yanında hayran kalınacak, harika  bir müze burası. İçinde yok yok. 19. yy bebek arabaları, İngiltere yapımı ilk bisiklet örneği , Sultan Abdülaziz’ in vagonu, klasik otomobiller, Cadillaclar , Chevroletler, Harley Davidsonlar, denizaltı, Fenerbahçe Vapuru, Sadun Boro’nun yelkenlisi Kısmet, sandallar, filikalar, gemiler, minyatür evler ve oyuncaklar, artık var olmayan o güzelim Boğaz iskelelerinin maketleri, zeytinyağı üretim tesisi, para basım makinaları…Üst kata çocuklar için bir hayli eğlenceli olan aktivite bölümünü de unutmamak lazım, baloncuk yapmadan ayrılmadık. Bir de düğün fotoğrafını artık müzelerde de çekilen gelinlerle damatları…

Rahmi Koç Müzesi Saltanat Vagonu

Rahmi Koç Müzesi Zeytinyağı fabrikası Marshall Seyyar Buhar Makinası
Rahmi Koç Müzesi  Marshall Seyyar Buhar Makinası

Rahmi Koç Müzesi Zeytinyağı fabrikası Magirus İtfaiye Aracı

Rahmi Koç Müzesi Magirus İtfaiye Aracı

Nusr-Et

Tuna yemek yapmaya meraklı. Kendi başına et pişiriyor, salata yapıyor. Onun da İstanbul planında  Nusr-Et varmış. Son güne kalsa da Tuna’nın isteğini yerine getirdik ve müzeden sonra Nusr-Et’ e gittik. Nişantaşı’ ndaki yeri çok dolu değildi, orayı daha yakın diye tercih etmiştik. Ancak Etiler’ deki lokantanın ortamı çok daha güzel. Burada yediklerimizi beğendik, merakımızı da giderdik.

La Vita Patisseri

Tatlımızı La Vita Patisseri’ de yedik. İçeriye girdiğimizde aldığımız güzel kokular bize tatlıların da güzel olacağı ipucunu veriyordu.Biz de buna karşı koymadık.

Eve Dönüş

Gezi planları yapmak benim için çok zevklidir. Bizimle beraber geziye çıkanlar benim plan yapacağımı bildiklerinden çıtayı da yükseltirler. Nereye gidileceğini, nerede kalınacağını, nerede ne  yenileceğini düşünüp bulmak, bunları yazmak ,hayal etmek gezinin kendisi kadar zevklidir neredeyse. Bu sefer de zevkle yaptığım plana uymuş, günlerimizi dolu dolu geçirmiştik.

Eve dönerken, İstanbul 6 günde ancak bu kadar gezilir diye kendimizi takdir ettik, yine gelelim temennisiyle vedalaştık ve akşam uçağımıza binerek İzmir’ e döndük.