Sizinle paylaşmak için

İSTANBUL GEZİ REHBERİ

İstanbul gezi rehberi ile İstanbul’a yapacağınız keyifli bir seyahatin ipuçlarını veriyoruz. Yarı yıl tatilinde İstanbul güzel gezilir dedik, başladık gezi planımızı hazırlamaya…

İstanbul gezi rehberinin içinde ne var?

Gezi Rehberi

İzmir’de yaşam çok rahat, tamam, denizi güzel, havası güzel, kızları güzel de, eksik olan birşeyler var. O da galiba şehrin tarihi dokusu.

İstanbul benim hafızamda, yaşadığımız ülkedeki tarihsel güzellikleri taze tutmama yarıyor. Karmaşık mı karmaşık, düzensiz mi düzensiz, kalabalık mı kalabalık … Olsun seviyorum ben İstanbul’u.

Bana İstanbul’ yaşamak zor diyorsanız, İstanbul’ da yaşamak zor olabilir ama İstanbul’ da gezmek güzel.

İstanbul gezi rehberi: Sömestr tatilini fırsat bilince

İstanbul gezi rehberi

Yarı yıl tatilinde İstanbul güzel gezilir dedik, başladık gezi planımızı hazırlamaya. Reha’nın İstanbul’da yaşayan ablası kendilerinde kalmamızı isteyince kıramadık. Tuna kalabalık olmayı seviyor. Kuzeni, halası ve babaannesiyle kalınca istediği oldu. Kalacak yer akraba kontenjanından olunca, konaklama bütçemizi yeme, içme ve gezmeye kaydırdık.

Eğer kalacağınız yerlerde uygun fiyatlı oteller tercih ediyorsanız size uygulama otellerini ya da öğretmen evlerini öneririm. Tüm uygulama otelleri ya da öğretmen evleri aynı standartta değil ne yazık ki. İstanbul’da Avrupa yakası’ nda Etiler’ deki Uygulama Oteli ve Anadolu Yakası’ nda Adile Sultan Kasrı Öğretmen evini tavsiye edebilirim.

Bütçenize bağlı olarak konaklamada İstanbul’da seçenek bir hayli fazla. Ben gittiğim yerlerde arkadaş, akraba tavsiyesi yoksa, Booking.com ya da Tripadvisor’ daki yorumlara bakarak seçimimi yapıyorum. Son zamanlarda Airbnb fiyat avantajıyla bir adım önde. Genellikle şehir merkezindeki, hatta mümkünse görülecek yerlere yürüme mesafesindeki yerleri tercih ediyorum.

İstanbul gezi rehberi

İstanbul gezi rehberi 1.gün

Ben diğer büyük müzeler gibi Ayasofya’ yı da elektronik rehberle gezmenizi tavsiye ederim. Yaşanmış tarihi olayları, materyallerin ve tarihi eserlerin hikayelerini anlayarak bir yeri gezmedikçe bir taraf eksik kalıyor. Rehber size efsanelerle ilgili de bilgi veriyor. Ayasofya’nın yapımı sırasında İmparator Justinianos kontrol için sık sık gelirmiş. Bir gün Ayasofya’da dolaşırken şiddetli bir baş ağrısına tutulmuş. Bu sırada bir direğe başını dayamış ve baş ağrısı….

1.gün gezi planına buradan ulaşabilirsiniz

İstanbul gezi rehberi 2.gün

Ailece boğaz manzaralı nerede brunch yapabiliriz derken, buraya yaptırdığım rezervasyonla herkesi şaşırttım. Güzelim Bebek koyuna bakan, İstanbul’daki en güzel manzaralardan birine sahip Kandilli sırtlarında…

2.gün gezi planına buradan ulaşabilirsiniz

İstanbul gezi rehberi 3.gün

Pazartesi günü tarihi yerleri gezmeye ara verip  çocukları da eğlendirecek bir plan yaptık ve Vialand‘ e gittik. Vialand’ e vardığımızda etraf oldukça…

3.gün gezi planına buradan ulaşabilirsiniz

İstanbul gezi rehberi 4.gün

Gezi planında sarayların olduğunu gören Tuna dördüncü gün bağımsızlığını ilan etti ve bizimle gelmeyerek evde kaldı. Biz de Topkapı ve Dolmabahçe’ yi Reha’ yla beraber …

4.gün gezi planına buradan ulaşabilirsiniz

İstanbul gezi rehberi 5.gün

Galata ve Beyoğlu’ na ayırdığımız bu günde, Reha’nın ablası, eşi ve çocuklar da

da bizimle beraberdi. Turumuza Galata Kulesi’nden başladık. Kuleye yürürken

yolumuzun üzerinde adı gibi “Şirin” bir …

5.gün gezi planına buradan ulaşabilirsiniz

İstanbul gezi rehberi 6.gün

Hasköy’ de köprünün yanında hayran kalınacak, harika  bir müze burası. İçinde yok yok. 19. yy bebek arabaları, İngiltere yapımı ilk bisiklet örneği…

6.gün gezi planına buradan ulaşabilirsiniz

Mesajınız var mı? Gerekli alanlar * ile işaretlidir.