Sizinle paylaşmak için

İSTANBUL GEZİ REHBERİ 2. GÜN

ANADOLU YAKASI

Reha’nın kuzeni Onur ve ailesinin karşı tarafta oturmasından dolayı gezi planımıza burayı da dahil ettik. Pazar gününü Anadolu Yakasını gezmeye ayırdık. Ve güzel bir pazar sabahına brunchla başladık.

Cemile Sultan Korusu

Ailece boğaz manzaralı nerede brunch yapabiliriz derken, buraya yaptırdığım rezervasyonla herkesi şaşırttım. Güzelim Bebek koyuna bakan, İstanbul’daki en güzel manzaralardan birine sahip Kandilli sırtlarında bir yer burası. İzmir’ de deniz görmesem hadi neyse de, ben Boğaz’ a bak bak doyamıyorum.

Tesis, İstanbul Ticaret Odası Eğitim ve Sosyal Hizmetler Vakfı tarafından işletiliyor. Yiyecekler ve servis de manzara kadar güzel. Hep beraber burada çok güzel zaman geçirdik.

Beylerbeyi Sarayı

Cemile Sultan’ daki brunchtan sonra Beylerbeyi Sarayı’ na gittik. Yağmur çiselemeye başlamıştı. Tuna saraya girmek istemedi. Ne kadar uğraşırsam uğraşayım tarihi yerleri sevdiremiyorum ona. Belki de ergenlik döneminde olmasıyla ilgili bir durumdur, bilemiyorum.

Sarayın tarihine gelince; Osmanlı padişahlarının sayfiye mekânı ve Saray yabancı devlet başkan ya da hükümdarlarının ağırlanacağı bir devlet konukevi olarak düşünülmüş ve devrin padişahı Sultan Abdülaziz’in (1861-1876) isteği üzerine inşa edilmiş. Beylerbeyi Sarayı’ndaki mimari planı, üç bölümden oluşuyor; Mabeyn-i Hümâyûn, Yatak Dairesi (Hünkâr Dairesi) ve Valide Sultan Dairesi’. Sultan Abdülaziz’in denize olan tutkunluğu nedeni ile Saray’ın tavanlarındaki bazı çerçeve ve kartuşların içinde deniz ve gemi temaları işlenmiş; hatta Sultan Abdülaziz, ressamlara fikir vermesi için deniz ve gemi temalarını içeren desenleri kendi çizmiş.

Kız Kulesi

Beylerbeyi Sarayı’ ndan sonra Boğaz’ın vazgeçilmezlerinden biri olan Kız Kulesi‘ ne gittik. Üsküdar’ ın sembolü halindeki kule ,Üsküdar’ da Bizans devrinden kalan tek eser. İlk olarak Yunan döneminde bir mezara ev sahipliği yapmış, Bizans zamanında yapılan ek bina ile gümrük istasyonu olarak kullanılmış. Osmanlı’ da ise gösteri platformundan savunma kalesine, sürgün istasyonundan karantina odasına kadar birçok işlev görmüş.

Kule ile ilgili pek çok efsane mevcut. Bunlardan biri, kuleye adını da vermiş olan Leandros efsanesi. Fırtınalı bir gecede, Leondros kulede ışık yandığını görünce, sevgilisi Hero’nun kendisini çağırdığını düşünür ve denize atlar. Oysa ki bu kez ışığı yakan Hero değil, aşıkların her gece gizlice buluştuğunu anlayan bir başkasıdır ve ışığı söndürüverir. Leondros, boğazın dalgalarına gömülür; bunun acısına dayanamayan Hero ise kuleden atlayarak hayatına son verir. Ve aşıklar adına kulenin olduğu yere bir deniz feneri yapılır.

Biz Üsküdar’dan sefer yapan kayıklara binerek geçtik. Seferler sık, 15 dakikada bir.

Kız Kulesi

NE YENİR

Çatana Balık Lokantası

Daha brunchta yediklerimizi hazmetmemiştik ki kaldığımız yerden devam ettik.  Onur ve Öznur bizi Çatana Balık‘ a götürdü. Burası güzel bir balık lokantası, ailelerin gittiği nezih bir ortamı var, yiyecekler ve hizmet de gayet iyi. Bundan dolayı önereceğimiz yerler listesine ekliyoruz.

Çatana Balık lokantası

Çatana Balık fava balık ahtapot

3. gün İstanbul gezi rehberine buradan ulaşabilirsiniz.

Mesajınız var mı? Gerekli alanlar * ile işaretlidir.